Jak na to ? vytvoření grafiky pozadí pro článek

vydání číslo 1.



Zdravím všechny manažery, tento článek bych chtěl věnovat těm, kteří chtějí psát na brejku v editoru OP články, ale nevědí jak a kde začít. Já vám neřeknu kde máte začít, ale mohu vám pomoci v tom jak. Sám jsem se nechal inspirovat mnoha lidmi na brejku, kteří mě hnali vpřed se něco naučit a v poslední době bych řekl, že jsem já inspiroval mnoho dalších, kteří mě dnes žádají o pomoc. Nikdy jsem neměl problém někomu věnovat svůj čas, ale v poslední době přibylo tolik žádostí o pomoc, že jsem je musel odmítat, nebo posunout.

Teď ale k věci ... já se pokusím v několika článcích poukázat na to jak si dělám články sám. Základní body a několik variant jak pokračovat.

1. Jak vytvořit vzhled

Neboli jak vytvořit pozadí článku. Základní problém je ve volbě grafického programu, málo kdo má možnosti si grafický editor koupit, ale při dnešní pirátské aktivitě na internetu to považuju za nesmysl. Tím nikoho nechci nabádat k nekalé činnosti, ale každý ať si zvolí svou cestu podle možností.
Dneska když se mluví o grafice tak na prvním místě je Adobe Photoshop, nebo se hodně mluví o GIMPu. Já osobně s nimi neumím moc dobře pracovat a tak ani jeden tento editor nepoužívám. Já si zvolil jednodušší prográmky ... a to PhotoFilter, který mi slouží jako střihačský prográmek, je free a dá se stáhnou prakticky všude, Real DRAW Pro a LogoCreator. Poslední dva zmiňované jsou placené, a já je koupil kvůli investici při tvorbě pro webové stránky svých kamarádů. Takže tady je člověk na hranici svých rozhodnutí, ale prakticky je jedno co zvolíte, protože tak jako tak se s každým prográmkem musíte naučit pracovat, a buď zjistíte že vám nevyhovuje ... a nebo naopak.

Když něco vytváříte, tak potřebujete inspiraci. Já jí hledám na google. Zní to vtipně, ale je to tak. V první chvíli mám něco v hlavě, nějakou představu, ale pak vlezu na google, zadám v anglickém názvu, já nevím, například "decorative frames" a pak hledám v možnostech co se přibližuje tomu co chci. Google skrývá neskutečné množství různých užitečných věcí, ale je potřeba se na ně správně zeptat. Například když hledáte "sakura", tak rozhodně nebudete do vyhledávače zadávat "třešeň" a podobně. Pokud najdete co hledáte je dobré si to zkopírovat a uložit. Aby to člověk měl na očích když to bude potřebovat.
V tuto chvíli můžete využít první program který jsem jmenoval a to PhotoFilter. Kdy danou věc můžete z prohlížeče z kopírovat, kliknutím pravého tlačítka myši, a dáte kopírovat obrázek.

Otevřete si Photo filter a opět kliknutím pravého tlačítka myši, dáte vložit obrázek.

Zde můžete začít upravovat obrázek, různě ho vybarvit nebo mu udělat transparentní pozadí. PhotoFilter má důležitou funkci a to je schopnost obrázek opravit, jednotlivé chyby na grafice a to že když chcete rozlít barvu po obrázku při kliknutí na "fill tool" se vám dole objeví tolerance, jaký rozsah barev vám editor překreslí. Na obrázek pod tímto textem jsem použil u jednoho obrázku tři různé tolerance, 10, 50 a 90 a jak můžete posoudit každý obrázek je trochu jiný, i když jsou zdánlivě stejné. Na prvním obrázku jsou vidět určité nedostatky, chyby které vznikají při ukládání obrázku. Druhý obrázek je zdánlivě perfektní, u třetího už se barva vlila do prostředního květu.

Zde pak můžeme vytvořit transparentní pozadí, pamatujte si že PhotoFilter například udělá transparentní pozadí podle prvního pixelu z leva a ze shora, takže pokud máte tento obrázek a kliknete na "transparent color" barva která bude transparentní, bude růžová a i zde může nastavit toleranci.

nezapomeňte že transparentní obrázek musíte uložit s příponou *.gif, nebo *.png
I v tomto editoru můžete obrázky dotvářet, dokreslovat ale není to grafický editor se vším všudy, je to jen nástroj na úpravu. Na tvorbu pozadí používám RealDRAW.

Takto nějak vypadá prostředí v RealDrawu, ale naučit se v něm pracovat musíte samy. Jde zde mnoho věcí, a pokud si člověk rád hraje může vytvořit prakticky cokoli. Tento editor už ovšem není tak jednoduchý, ale já vám v rychlosti ukážu, že zde lze vytvořit rám pro článek během několika vteřin.
Vytvořte si jakýkoliv pravoúhelník a dejte mu jakékoliv pozadí ...

Následně do něj můžete vložit další pravoúhelník, tentokrát třeba s oblými tvary. Nastavit mu bílou barvu a poté nastavit průhlednost.

Nakonec můžete importovat další obrázek a vložit. A všimněte si jak se transparentní pozadí sakury promítlo do pozadí obrázku.

Tím máte vytvořený základ pro další práci. Daný obrázek uložíte, doporučuju *.bmp, protože komprese v bmp nenadělá v obrázku takovou neplechu a pro další práci je to důležité. A otevřete v PhotoFilteru. Tam ho vyříznete z pozadí a vložíte jako nový obrázek ...


Obrázek roztáhněte na šířku na 710 pixelů, není to povinné, ale v dalším článku vysvětlím proč.

Daný obrázek rozstříháte na tři části, ze kterých se bude skládat hlava, tělo a nohy, nebo jinak řečeno patička článku. Tato část je nejdůležitější a střih si pořádně rozmyslete. Hlavička a patička článku se neopakují, tzn. tento obrázek se vkládá jen jednou, tělo ale naopak se opakuje podle délky článku a tak je potřeba udělat střih tak aby obrázky v ose y na sebe navazovali co nejlépe.

Tím jsme získali základní část pozadí pro článek, který by mohl vypadat takto:

Na řadu teď přichází LogoCreator, je to program který umí spousty krásných věcí, a opět naučte se je samy, ale jednu věc ukážu a tou je nadpis. Jen upozorňuji že nadpisy můžete dělat jak v RealDrawu, tak i ve PhotoFiltru. V Logo Creatoru můžete dělat spousty návrhů na nadpis od různých vzorů až po různé druhy.

Nastavíte barvu "color"

a tip písma a velikost a průhlednost ve "format".

Daný obrázek exportujete do bmp a znovu vystřihněte a uložte ... :)

Tímto se dneska dostáváme ke konci článku, mnoho programů a editorů umí to co jsem vám dnes tady chtěl ukázat, a například i Logo Creator umí udělat krásné pozadí pro článek, například tento článek je v takovém dělaný ... ale na to všechno musíte přijít sami, tím že si budete hrát než vyjde další díl, ve kterém vám budu chtít vysvětlit sestavování článků pomocí kódu v editoru OP.
doufám že to někomu alespoň trochu pomohlo a osvětlilo tvorbu.



Nerad bych, aby se k tomuto tématu vyjadřoval někdo negativně, a nejde ani o hodnocení, ale pokud sdílíte jiný názor na řešení problematiky a nebo budete mít další dotazy, napište to, protože kvůli tomu článek vydávám.






 


Autor: Míra