Kvarteto
Úpravy, které nebyly dokončeny
Vítám vás u druhéo vydání Kvarteta!
První číslo mělo velmi pozitivní ohlas, za což vám všem patří veliký dík. Člověku to hned dodá energii do další tvorby.
Vzhledem k tomu, že skutečné kvarteto se skládá z osmi čtveřic, rád bych svoji mini-sérii vydal v osmi dílech. Hlavním motivem pro všechna vydání, jakousi virtuální nitkou vinoucí se skrze sérii, zůstane web brejk.cz a jeho úpravy. Řešení taktik, tréninku, herní strategie či herních principů přenechám povolanějším. :-)
Dnešní Kvarteto se nese ve znamení úprav Brejku, jejichž realizace zůstala v nejlepším případě kdesi na půli cesty. Podíváme se na:
- Revitalizace Brejku
- Grafické osvěžení
- Červený motiv
- Loren ipsum
Revitalizace Brejku
V únoru 2018 oznámil Hill práci na revitalizaci Brejku. Mělo dojít k revizi každé funkce, k prohlédnutí a doplnění každé obrazovky.
Dva měsíce po vydání článku skutečně první úpravy přišly. Z těch na první pohled viditelných jmenujme automatické ukládání a změnu taktiky během zápasu. Jenže tím revitalizace tak nějak skončila. Bylo opraveno pár chyb, v roce 2019 se znovu změnila Ec u starších hráčů a loni přibyly nové statistiky. To je vlastně vše podstatné, co se od ohlášení revitalizace událo.
V dubnové novince, která provázela první várku změn, psal Hill o velkých úpravách enginu webu a přepočtu. Přepočet měl umožnit nové druhy zápasů i spouštění kdykoli během dne. Když se ale na celou věc dívám dnes s odstupem čtyř let, nemohu se zbavit dojmu, že ačkoli byla řada úprav objektivně uvedena do praxe, údajný potenciál nového přepočtu nebyl dodnes plně využit.
Grafické osvěžení
Všimli jste si někdy určitých grafických prvků, ve kterých Brejk není úplně konzistentní? Vezměme například vlajky států. Brejk má dvě sady - starší, která existuje snad od počátku hry a její zástupce najdete mj. v centrále či přehledu reprezentací. A novější, lesklou, kterou uvidíte například u ligových tabulek.
Podívejme se ještě na jeden detail. Otevřete si záložku Statistika na obrazovce Stadion. Vidíte hlavičky jednotlivých sekcí a tabulek? Se zbytkem Brejku graficky úplně nehrají.
Velice nerad bych se pletl, ale mám za to, že dvě výše zmíněné maličkosti (možná i nějaké další, které jsem přehlédl) byly součástí grafického oživení Brejku. Oživení, které zůstalo z větší části na papíře a světlo světa spatřily jen malé střípky.
Domnívám se, že jde o akci ještě starší, než byla v předchozím bodě zmíněná revitalizace Brejku. Schválně, nepamatuje si někdo z vás více?
Červený motiv
V nastavení si manažer může vybrat ze tří barevných motivů: zeleného, modrého a zlatého. Pamětníci menzi námi možná vzpomenou, že v plánu byla také červená varianta Brejku.
Zřejmě poslední oficiální zmínka o červeném motivu je z roku 2015. Hill tehdy v článku o historii Brejku vyloučil, že by k dokončení někdy došlo. A to navzdory z textu vyplývající informaci, že motiv je téměř hotový.
Těžko říci, na čem se dokončení zadrhlo. Když motiv osekáme na dřeň, jedná se v podstatě o pár obrázků a upravené CSS styly, tedy nic tak dramatického. Tak kdo ví, v čem byl problém.
V každém případě škoda. Mně osobně by k týmu v Chile červená barva docela seděla.
Loren ipsum
Skrývá se úplně dole, skrčený na samém konci stránky. Proti tmavému pozadí není moc dobře vidět, pozornému oku přesto neujde. Tajemný element se slovy "Loren ipsum". Co je zač?
Je jasné, že dvouslovný latinský výraz nemá v rozhraní Brejku co dělat. Legrační je už to, že první slovo obsahuje chybu - namísto "Loren" má být správně napsáno "Lorem". Tzv. Lorem ipsum je v grafických návrzích často používaný výplňový text. Pokud vás zajímají podrobnosti, koukněte na Wikipedii.
Bližším zkoumáním zjistíme, že "Loren ipsum" je obalené v elementu označeném jako "dialog_napoveda". Mohu pouze odhadovat, ale v jisté fázi vývoje Brejku bylo zřejmě zamýšleno otevírat nápovědu k dané stránce jako vyskakovací okno. Kliknutí na otazníček v záhlaví sekce by vás nepřesměrovalo na stránku nápovědy, ale příslušnou nápovědu by stránka načetla do okna. Jako když například odkliknete sledování hráče, načež vyskočí potvrzovací dialog.
Původní myšlenka byla buď opuštěna, nebo se na ní zapomnělo. Testovací element však zůstal.